Apicectomía - Que é e cando se utiliza?

A apicectomía é un tratamento odontolóxico que serve para eliminar unha infección na raíz do dente e de tecidos adxacentes. Neste post explicamos todo sobre a apicectomía.A apicectomía é un procedemento odontolóxico que serve para eliminar unha infección na raíz dun dente e dos tecidos adxacentes. leva a cabo naqueles casos nos que a endodoncia non resultou efectiva ou en dentes a cuxa raíz non se pode acceder mediante un tratamento de condutos convencional.

Cando realizar unha apicectomía

Se un dente sufriu un traumatismo e cambiou de cor, isto indícanos que perdeu vitalidade pola súa banda interna, o que vulgarmente coñécese como “nervio” morto. Este proceso fai que se infecte esa parte interna do dente estendéndose ata a punta da raíz, creando en moitas ocasións un quiste ou granuloma. Este quiste pode emerxer a través da enxiva ou será detectado a través dunha radiografía. Isto mesmo adoita ocorrer tamén cando unha carie profunda infectou a pulpa dental (nervio) ou despois dun traumatismo nun dente.

O tratamento inicial para estes casos é a endodoncia, chamada tamén tratamento de condutos, desvitalización ou vulgarmente “matar o nervio”, aínda que nestes casos o nervio xa “está morto” e do que se trata é de eliminar eses restos necróticos para curar a infección. Pero se con este método non se soluciona o proceso quístico, o seguinte paso é a apicectomía.

O tratamento da apicectomía

A apicectomía é unha pequena intervención que se realiza a través da enxiva para acceder e cortar a punta do dente afectado, eliminando cirurxicamente o quiste e selando a raíz con distintos materiais. Para terminar, sutúrase a zona e déixase tempo para completar a súa curación.

Este é un proceso sinxelo e adoita dar moi bos resultados, salvo que a raíz en cuestión presente unha fisura ou pequena fractura, nese caso o dente case sempre está condenado á súa extracción. Como sempre o diagnóstico é a clave do éxito.

Na nosa canle de Youtube poderá encontrar máis vídeos deste tipo, así que o animamos a subscribirse se lle gusta o contido.

Dr. Simón Pardiñas López